EGR / DPF Løsning

EGR / DPF Løsning

EGR løsning

EGR er forkortelse for «Exhaust Gas Resirculation». Dette er en ventil som sender de store partiklene i eksosen tilbake i innsuget. Dette skal da altså brennes opp i en ny runde i motoren. Over lengre tid vil innsuget kokse seg til. Det samme vil gasspjeld og selve egr-ventilen. Da får man ofte feilkoder og bil går da i nødmodus. Dette kan løses ved å programmere EGR stengt og hvis det har gått så langt at ventilen har låst seg i åpen stilling er blendeplate løsningen i tillegg til programmering.

De fleste motorer liker ikke å puste sin «egen fis». EGR har eksistert på dagens diesel biler i mange år. Men enda har ikke noen klart å produsere et EGR system som fungerer ut levetiden.

Vår løsning er permanent med 100% garanti.

 

DPF løsning

DPF er forkortelse for «Diesel Partikkel Filter». DPF er plassert på selve eksosen ut etter catalysator. På nyere er biler er CAT og DPF i samme boks mens CAT ligger i toppen og DPF i bunnen.

DPF er til for å redusere nox utslipp ved å fange partiklene for å så brenne dette ut(regenerering). DPF er ikke noe som varer evig. Ofte får bilen problemer med å regenerere etter kun 100 000km. Da vil filter bli tett og bil mister kraften.
Å bytte ut et tett filter er ofte vanvittig kostbart. Ved DPF løsning i programvaren kodes filter av og feil forsvinner. Da MÅ også innmaten i filteret være fysisk fjernet. Dette er også en 100% permanent løsning med garanti.

 

Viktig!
Disse løsningene er alternative løsninger. Da dette ikke samsvarer med Statens Vegvesen sin godkjenning. Disse type endringer vil være på bileiers ansvar.